21 Ekim 2016 Cuma

El Bakımı ve Manikür Rutinim


Herkese yeniden merhabaaa :)




Bugün sizlere,  uzun zamandır istenilen tırnaklarımın bakımı için izlediğim adımlardan oluşan tırnak bakım rutinimi anlatacağım. Ben manikür ve pedikür için kuaförleri tercih etmeyip kendi işimi kendim yapmayı sevenlerdenim. Bu aletlerin ne kadar temizlenirse temizlensin yeterince hijyenik olmadığını düşünüyorum. Bu nedenle ileride yaptıracak olursam da kendi aletlerimi götürmeyi tercih edeceğim. Lütfen siz de böyle yapın. 




Bu işlemi (bakım kısmını) ben oje sürme bölümleri dışında her 10-15 günde bir yapıyorum. Ve bu sayede hem bakımlı ve istediğim şekilde kullanabileceğim tırnaklarım oluyor, hem de oje sürmesem de manikür yapılmış tırnaklarımı yalnızca tırnak koruyucu bir cila sürerek de kullanabiliyorum ve bu bakım nedeniyle ne zaman ojelerimi değiştirecek olsam zemini önceden hazır oluyor. 





Şimdi ben kendim için geliştirdiğim adımları kısa kısa sizlere anlatacağım.


İlk önce önceden kalan ojemi veya herhangi bir tırnak koruyucu ürün varsa onu bir aseton ve pamuk yardımıyla temizliyorum. Ben parmex asetonu kullanıyorum, watsons ve gratislerde bulabilirsiniz. Ardından tırnak etlerime gelecek şekilde ben genelde Argan yağı yada zeytinyağını kullanıyorum. Ama şuan elimde olan ve ziyan olmaması için, Flormarın E vitaminli nemlendici ve besleyici tırnak yağını sürüyorum.











Bunu tırnak etlerime sürerek bir süre yumuşamasını bekliyorum ve ardından tırnak törpüsünün arkasında bulunan ve ismini bilmediğim alet yardımı ile kütikül denilen ölü derileri alıyorum. 











Daha sonra kalan itilmiş ve alınmayı bekleyen diğer ölü derileri manikür pensi ile alıyorum. Çok derin alıp kanatmamaya özen gösteriyorum. Zira bu hiç sağlıklı değil sürekli tahriş olmuş ve kanamış tırnak etleriyle enfeksiyon kapma ihtimali olabilir. 


Daha sonra tırnaklarıma törpü ile istediğim şekli veriyorum ancak tırnaklarım çok uzamışsa bu manikür makası yardımyla tırnaklarımı kısaltıyorum normal tırnak makası kullanmayı sevmiyorum çünkü tırnakları kırdığını düşünüyorum. Ondan sonra ojemi sürüyorum. 







Birde;






Eğer ki bu tip şeylere çok fazla zamanım yoksa,









Zeytinyağ ve şekeri karıştırıp tırnak etlerime gelecek şekilde minik hareketlerle oğuşturuyorum. Bu ölü derilerin çıkmasına ve tırnakların manikürlü görünmesini sağlıyor. Hem besleyici hem güzel sonuç. Sonra dilediğim ojeyi sürüyorum.













Umarım yazı hoşunuza gitmiştir, umarım faydalı olmuştur. Sizin tırnak bakım rutininiz nelerden oluşuyor? 






Bana yazın :)







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder